Ekran szczegółów informacji - sprawa
Szczegóły informacji
Nadawanie Numeru Ewidencyjnego PESEL
Wydział: Samodzielne stanowisko do spraw obywatelskich i działalności gospodarczej
Ogłoszono dnia: 2003-07-18 11:54:44
Termin załatwienia
30 dni
Osoba kontaktowa
Ilona Rzepka
Miejsce załatwienia
Urząd Gminy Skąpe
Parter, pok. nr 3
Parter, pok. nr 3
Telefon kontaktowy
068 3419212, 3419213, 3419227 wew. 28
Miejsce odbioru
Urząd Gminy Skąpe
Parter, pok. nr 3
Parter, pok. nr 3
Wymagane Dokumenty
Opis
Numer PESEL nadaje się osobom fizycznym przebywającymi stale na terytorium RP zameldowanym na pobyt stały lub czasowy trwający ponad 2 miesiące, a także osobom ubiegającym się o wydanie dowodu osobistego.
Nadanie numeru następuje na wniosek organu gminy właściwej ze względu na miejsce pobytu stałego lub czasowego podlegającej obowiązkowi jego nadania albo organu, w którym złożono wniosek o wydanie dowodu osobistego.
Nadanie numeru następuje na wniosek organu gminy właściwej ze względu na miejsce pobytu stałego lub czasowego podlegającej obowiązkowi jego nadania albo organu, w którym złożono wniosek o wydanie dowodu osobistego.
Informacje dodatkowe:
1. Noworodkom PESEL nadawany jest z urzędu.
Numer nadawany jest za pośrednictwem organu gminy właściwego ze względu na zameldowanie na podstawie dostarczonego przez Urząd Stanu Cywilnego skróconego odpisu aktu urodzenia dziecka,
2. Osobom, które posiadają zameldownie na pobyt czasowy trwający ponad 2 miesiące numer PESEL nadawny jest przez właściwą miejscową Stację Terenową Departamentu Rozwoju Informatyki i Systemu Rejestrów Państwowych MSWiA za pośrednicwem organu gminy właściwego ze względu na miejsce pobytu czasowego po złożeniu przez osobę zainteresowaną umotywowanej prośby o nadanie numeru ewidencyjnego,
3. Osoby, które nie posiadają zameldownia ani na pobyt stały ani czasowy powinny skierować się do Dyrektora Departamentu Rozwoju Informtyki i Systemów Rejestrów Państwowych MSWiA (adres: ul. Pawińskiego 17/21, 02-106 Warszawa) umotywowaną prośbę o nadanie numeru ewidycyjnego PESEL załączając oświadczenie o przebywaniu na terytorium RP.
Do prośby należy dołączyć odpis skrócony aktu urodzenia (w przypadku cudzoziemców tłumaczenie aktu sporządzone przez tłumacza przysiegłego).
Numer nadawany jest za pośrednictwem organu gminy właściwego ze względu na zameldowanie na podstawie dostarczonego przez Urząd Stanu Cywilnego skróconego odpisu aktu urodzenia dziecka,
2. Osobom, które posiadają zameldownie na pobyt czasowy trwający ponad 2 miesiące numer PESEL nadawny jest przez właściwą miejscową Stację Terenową Departamentu Rozwoju Informatyki i Systemu Rejestrów Państwowych MSWiA za pośrednicwem organu gminy właściwego ze względu na miejsce pobytu czasowego po złożeniu przez osobę zainteresowaną umotywowanej prośby o nadanie numeru ewidencyjnego,
3. Osoby, które nie posiadają zameldownia ani na pobyt stały ani czasowy powinny skierować się do Dyrektora Departamentu Rozwoju Informtyki i Systemów Rejestrów Państwowych MSWiA (adres: ul. Pawińskiego 17/21, 02-106 Warszawa) umotywowaną prośbę o nadanie numeru ewidycyjnego PESEL załączając oświadczenie o przebywaniu na terytorium RP.
Do prośby należy dołączyć odpis skrócony aktu urodzenia (w przypadku cudzoziemców tłumaczenie aktu sporządzone przez tłumacza przysiegłego).
Wniosek o nadanie numeru ewidencyjnego powinien zawierać:
- nazwisko i imię,
- nazwisko rodowe (panieńskie),
- datę i miejsce urodzenia,
- imiona rodziców i nazwisko rodowe matki,
- płeć,
- w przypadku cudzoziemców - obywatelstwo,
- nazwa państwa, w którym osoba zainteresowana zameldowana jest na pobyt stały.
- nazwisko i imię,
- nazwisko rodowe (panieńskie),
- datę i miejsce urodzenia,
- imiona rodziców i nazwisko rodowe matki,
- płeć,
- w przypadku cudzoziemców - obywatelstwo,
- nazwa państwa, w którym osoba zainteresowana zameldowana jest na pobyt stały.
Przyjmowanie interesantów:
poniedziałek - piątek: 7.00 -15.00
Podstawa prawna
Wymagane dokumenty
Czas realizacji
sprawa załatwiana w terminie 1 miesiąca
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Gmina Skąpe |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Ilona Rzepka |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2003-07-18 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Ilona Rzepka |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2003-07-18 11:54:44 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Ireneusz Noji |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2003-07-18 11:54:44 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Ireneusz Noji |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2011-08-29 08:08:38 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 4892 raz(y) |